Како је настало име Република Српска?

Вероватно се многи питају: Откуда назив Српска за нашу најмлађу и најсрпскију државу? – Тај сам јој назив дао ја, ако се добро сећам, ве...


Вероватно се многи питају: Откуда назив Српска за нашу најмлађу и најсрпскију државу? – Тај сам јој назив дао ја, ако се добро сећам, већ почетком августа 1992. године. Непосредно пре тога била је одржана седница Републичке народне скупштине у Бањалуци на којој је измећу осталог, одлучено и то да се дотадашњи назив Српска Република Босна и Херцеговина, промени у Српска Република.

Ја тој седници Скупштине нисам присуствовао, поред осталог и због тога што дуге исцрпљујуће расправе са неодмереностима и повременим грубостима, каквих на свим скупштинама има, са много плићака и приче ради приче, по правилу истих говорника, радо избегавам. Уз то, ваља знати да су све ратне седнице наше скупштине биле тешке, како се то с правом говорило – историјске, јер се заиста и расправљало и одлучивало о судбоносним питањима државе и народа. Све смо то чинили на уском простору, стешњени намерама моћних непријатеља, а бескрајно повређени равнодушношћу и пасивношћу оних од којих смо с правом очекивали помоћ и подршку.

Нови назив државе коју смо стварали учинио ми се прикладнијим од дотадашњег, али сам одмах помислио да он може бити још бољи, још примеренији, уз, иако, сасвим ситну измену. О називу који сам имао намеру да предложим чим се за то укаже подесна прилика, често сам размишљао и раније.

Свој предлог новог назива државе коју смо правили, која је већ имала свој Устав и законе, свога председника, Скупштину, Владу, полицију, војску, изнео сам уз кратко образложење на једном од свакодневних састанака политичког врха Републике. Састанак је уприличен у одмаралишту „Кикинда“ на Палама. Присуствовали су: председник Републике Радован Караџић, Скупштине Момчило Крајишник, Владе Бранко Ђерић, министар информисања у Влади Републике Српске Велибор Остојић и директор Српске телевизије Илија Гузина.

Моје је излагање са напрегнутом пажњом слушао председник Скупштине Момчило Крајишник и без трунке колебања предлог прихватио. Чак је наложио Илији Гузини и министру Остојићу да се већ од те вечери у информативним емисијама држава назива Република Српска, а не Српска Република. Након тога додао сам још једино да је у свему битан назив Српска, који може да стоји и сам, јер, коначно, државно уређење сутра може и да се промени, а назив Српска да остане. Сви присутни су се, без расправе и резерве, са изнесеним предлогом сагласили.

Измену назива, наше тек рођене државе прихватила је и Народна скупштина на свом наредном заседању у Бијељини, 14. септембра исте године. Прихватању је претходио, за мене неочекиван покушај председника Скупштине да измену у називу прикаже као ненамерну омашку у Записнику са претходне седнице.

Разуме се да ми нимало није било право да се прихватање новог назива државе, коју сам сам смислио и предложио, овако заврши, зато сам се јавио за реч и саопштио целу истину о овој ствари. Надам се да о свему овоме постоји траг у Записнику са поменуте седнице Народне скупштине Републике Српске.

С обзиром на то да је људско памћење непоуздано, а да су многи људи склони да присвајају не само туђе ствари, него и туђе идеје, те да сам се у то уверио и поводом овог случаја, осећао сам потребу да, укратко изнесем истину о настанку назива Република Српска.

проф. др Љубомир Зуковић
министар образовања, науке и културе у првој Влади РС

Извор: Глассрпске

КОМЕНТАРИ


Име

Битка на Кошарама,1,Бомбардовање 1999,5,Давид Драгичевић,1,Занимљивости,58,Злочин "Олуја",3,Злочини,59,Издвајамо,5,Интервју,1,Историја Српске Босне,77,Космет 1998-1999,1,Новости,11,Одбрамбено-Отаџбински рат 1992-1995,29,Остало,106,Православље,17,Православна браћа,2,Република Српска (БиХ),26,РС Крајина,12,Скендербег,2,Србија,9,Србија и Грчка,2,Србија и Русија,1,Сребреница ЛАЖ која траје,15,Српска историја,163,Српски језик,25,Усташки злочини,1,Црна Гора,3,English,3,
ltr
item
СРБСТВО ꒌ: Како је настало име Република Српска?
Како је настало име Република Српска?
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhTPBHdMsZL4p4gwyoWWkL9dNevHgnfl8P1RZpPfGnEzss5rcGeDi9Vxi3uIgAo0v3nv26iRfdcXU31Yyc5Nax70ZIgCRumsSG5KRlULSvzPGO_lAnJzVZB9RwMHZOOjhIH1L2MRycw-1vV/s640/Republika-Srpska.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhTPBHdMsZL4p4gwyoWWkL9dNevHgnfl8P1RZpPfGnEzss5rcGeDi9Vxi3uIgAo0v3nv26iRfdcXU31Yyc5Nax70ZIgCRumsSG5KRlULSvzPGO_lAnJzVZB9RwMHZOOjhIH1L2MRycw-1vV/s72-c/Republika-Srpska.jpg
СРБСТВО ꒌ
http://srpska-bosna.blogspot.com/2017/03/blog-post_9.html
http://srpska-bosna.blogspot.com/
http://srpska-bosna.blogspot.com/
http://srpska-bosna.blogspot.com/2017/03/blog-post_9.html
true
5778207747254231822
UTF-8
Учитани су сви чланци Није пронађен ниједан пост ПРИКАЖИ СВЕ Прочитај више Одговори Откажи Обриши Од Почетна СТРАНИЦЕ ЧЛАНАКА Погледај све ПОВЕЗАНИ ЧЛАНЦИ ОЗНАКА АРХИВА ТРАЖИ СВИ ЧЛАНЦИ Није пронађен ниједан пост са Вшим захтевом Назад на Почетну Недеља Понедељак Уторак Среда Четвртак Петак Субота Нед Пон Уто Сре Чет Пет Суб Јануар Фебруар Март Април Мај Јун Јул Август Септембар Октобар Новембар Децембар Јан Феб Мар Апр Мај Јун Јул Авг Сеп Окт Нов Дец управо сад пре 1 минуте $$1$$ minutes ago пре 1 сата $$1$$ hours ago Јуче $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago пре више од 5 седмица Пратилаца Прати THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy